طلبه مدعی قطع

خیلی عجیب است، وقتی کاسه از آش داغتر می‌شود! ضرب المثل‌ها از واقعیت‌های گذشته در میان مردم سخن می‌گوید. باید از ضرب المثل عبرت گرفت. چون در میان عوام مردم زبانزد است. همه از کوچک و بزرگ، بی سواد و باسواد، برایش مصداق میآورند.

مثل موضوع کرونا که باعث حرف و نقل های زیادی شده است. هرکسی در بازار کرونا پزشک و متخصص و مجتهد شده است! به ایده پردازی مشغولند.

گروهی از طب اسلامی و سنتی دم می‌زنند و تنها راه چاره را استفاده از داروهای سنتی می‌دادنند. ادعا دارند که تا کنون از اطبای سنتی کسی فوت نکرده است! بر ضد واکسن و ماسک دلیل می آورند! از سوی دیگر از طرفداران همین طب امار اطبای فوتی را منتشر می کنند.

متاسفانه گروهی از طلاب که اندکی از اصول فقه مایه دارند، برکرسی فقاهت مدعی قطع و یقین هستند. با خواندن کتاب فریب قرن به قطع رسیده اند ! واکسن را فریب می‌دانند.کارشان به جایی رسیده است، نظر خود را از امام جامعه برتر می دانند!

از همه تاسف بارتر، ملایی بالای منبر، تست کرونا را دروغی بزرگ می‌شمارد؛ با این آزمایش که از پرتقال و بز و ماهی تست گرفتیم همه مثبت بود!

آن گروه دیگر مدعی است چون زمان  قبل از ظهور است، این بیماری از نشانه های ظهور و مرگ سفید است که دوسوم مردم میمیرند.چرا باید واکسن بزنیم، جلوی ظهور را بگیریم!

حالا خودمان دشمن خودمان، هستیم یا از بیرون نفوذ داریم الله اعلم.

ولی نتیجه صفر به یک به سود دشمن است!

با این سخنان بی‌ربط، و هوچی‌گری،چندین ضرر می‌زنیم!

اول: لطمه به جایگاه امام جامعه و بی‌تاثیر کردن سخنان ایشان است دوم: ضربه بی اعتبار کردن طب سنتی که مورد توجه امام جامعه است. سوم : از بین بردن زحمات دانشمندان جوان که در این راه شهید فخری زاده را قربانی دادیم و تیمش شبانه روز برای تولید و کشف تست زحمت کشیدن تا هم رتبه علمی ایران را در جهان بالا ببرند هم از جهت اقتصادی تولید ثروت کنند.

چهار: با منبر‌های مجازی بنام روحانیت، بی‌سوادی این قشر را در چشم مردم به نمایش بگذارند!

این نتیجه کاسه از آش داغتر این جماعت است. که خود را اصول فقهی و به قطع علمی رسیده می‌داند .آن دیگری خود را دانا به طب سنتی، می‌داند و تمام دانسته‌های علمی را زیر سوال می‌برد.

کاملا مشخص است که تحت تاثیر کتاب فریب قرن قرار گرفته است.

کتاب فریب قرن، خیلی زیرکانه از قانون مجاورت استفاده کرده است. در جای جای کتاب از واژه‌های مرجعیت، خطای شناختی مرجعیت، مشروعیت مرجعیت، مرجعیت جهانی بهره برده و بصورت غیر مستقیم به خواننده القا می‌کند که در موضوع کرونا نباید به دستور امام جامعه مبنی بر زدن واکسن عمل کرد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.