سخن سردبیر

 

شخصیت برجسته و بزرگ در تاریخ معاصرایران و جهان اسلام، امام خمینی (ره)عمیق تر از آن است که بتوان در کلماتی چند آن را ترسیم کرد.
او با ایمان قوی و اعتقاد عمیق به مبانی دینی همراه با توکلی وصف ناپذیر که به خداوند داشت، انسان معاصر را بخوبی می شناخت و سعادت دنیا و آخرت نسل امروز را در پاکی نفس وعمل به فرامین الهی می دانست.
او خواهان آزادی همه انسانها از بندگی غیر خدا بود و قدم و قلم او هدفی جز دین خدا نداشت، ما نیز اولین نشریه آیت را با سخنان پیر طریقت که خود آیت الهی بود آغاز می کنیم.


«برنامه های اخلاقی و اصلاحی، کلاس تربیت و تهذیب، آموختن معارف الهیه که مقصد اصلی بعثت انبیا بوده باید در حوزه ها رایج و رسمی باشد. متاسفانه در مراکز علمی به این گونه مسائل لازم و ضروری کمتر توجه می شود،علوم معنوی وروحانی رو به کاهش می رود و بیم آن است که حوزه های علمیه در آتیه نتواند علما خلاق، مربیان مهذب و آراسته و مردان الهی تریبت کنند وبحث و تحقیق در مسایل اصل و اساسی که مورد عنایت قرآن کریم و نبی اعظم و سایر انبیا و اولیا علیهم السلام است باقی نگذارد. خوب است فقهای عظام و مدرسین عالی مقام که مورد بحث و تربیت وتهذیب افراد همت گمارند و به مسایل معنوی و اخلاقی بیشتر بپردازند. محصلین حوزه ها نیز لازم است در کسب ملکات فاضله و تهذیب نفس کوشش کرده و به وظایف مهم و مسئولیت های خطیری که بر دوش آنان است اهمیت دهند.»

حضرت امام خمینی قدس سره، جهاداکبر، ص 18

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.