​ نگذارید امام تنها بماند


قبل از مصاحبه با خانواده شهید نصیر لو جهت تهیه وصیت نامه شهید به بنیاد شهید مراجعه کردیم که مسئول بنیاد با استقبال گرم از خبرنگاران آیت اطلاعات لازم را نسبت به شهدای منطقه در اختیار ما گذاشت.قبل از مصاحبه ، وصیت نامه شهید را در معرض دید خوانندگان عزیز قرار می دهیم.

پیام شهید:شهید در وصیت نامه اش بیش از هر چیز به اطاعت از ولایت فقیه تاکید نموده است،که نگذارید امام خمینی تنها بماند.از مکتب و مملکت وناموس خود دفاع کنید و بدانید که مکتبی که شهادت دارد اسارت ندارد.

شهید نصیرلو جوانی وارسته و شایسته ،متدین و غیرتمند، کم حرف و عضو فعال پایگاه مقاومت روستای لیوارجان بود.

هیچوقت روزه ونماز اول وقت او ترک نشد.علاوه بر شرکت در کلاس های قرآن مسجد روستا در کلاس های روستای سیه سران نیز شرکت فعال داشته است.او عاشق امام و دشمن سر سخت گروه های ضد انقلاب بود و به همراه برادر بزرگش جمله معروف ایت الله طالقانی را خطاب به گروههای منحرف فرموده بود: «غلط می کنی قانون را قبول نمی کنی، قانون تورا قبول نمی کند»را بر روی یکی از دیوار های روستا نوشته بود.
پیام خانواده معظم شهید
تاکید به اطاعت از ولایت مطلقه فقیه… حجاب واخلاق اسلامی- امربه معروف و نهی از منکر- حضور درمتعهدانه در صحنه های انقلاب اسلامی و زنده نگه داشتن راه شهدا و امام الشهدا.
ضمن معرفی خودتان با شهید بزرگوارچه نسبتی دارید؟

پدر شهید علی نصیرلو هستم.
تاریخ تولد و شغل و میزان تحصیلات شهید را برایمان بگویید.

متولد9/3/1341 ودانش آموز کلاس سوم دبیرستان واز بسیج دانش آموزی بودندو 18سال سن داشتند.
چه سالی به جبهه اعزام شدند و چه زمانی به شهادت رسیدند؟

در سال 1361 به جبهه اعزام شدند و در عملیات بیت المقدس روز یک شنبه مورخ 19/2/1361 در اثر اصابت گلوله به یکی از پاهایش شدیدا زخمیشد ودر اثر خون ریزی زیاد در حال بیهوشی به اسارت دشمن در آمد وپس از یک سال وپنج روز تحمل سختی ها و شکنجه های دوران اسارت سرانجام روز شنبه مورخ 24/2/1362 روح بلند پروازش به سوی خدا عروج کرد و پیکر پاکش که در عراق دفن شده بود بعد از 16 سالبه زادگاهش منتقل ودفن گردید.
آیا در زمان انقلاب فعالیت داشتند؟
پسرم یک انسان کامل و وارسته بود با اینکه در زمان انقلاب سن زیادی نداشت ، اما شرایط آن زمان را خوب درک می کرد و عاشق امام و انقلاب بود و فعالیت زیادی در زمان انقلاب داشتد.
از خصوصیات اخلاقی آن شهید بزرگوار برایمان توضیح دهید.

پسرم فردی مومن، معتقد به اسلام و عاشق امام بود. نماز اول وقتش ترک نمی شد و به خواهر هایش سفارش می کرد که نماز اول وقت رافراموش نکنند. به مادرش و من احترام زیادی قایل بود. با اینکه کوچک بود ولی روحی بزرگ داشتبا همه فامیل مهربان بود، همه دوستش داشتند.
چه وقت از شهادت ایشان آگاه شدید و عکس العملی داشتید؟

از طریق نامه ای که بنیاد شهیداز طرف صلیب سرخ جهانی فرستاده بودند از شهادت پسرم آگاه شدیم اول ناراحت شدیم اما اوبه راه امام حسین که راه حق بود رفته بود ومن به خنوان پدر شهیدافتخار می کنم که پسرم راه حق را انتخاب کرده و به هدفش که شهادت بود رسید.
بزرگترین آرزوی شما چیست؟
آرزوی من این است که همه جوانها در انتخاب راه دقت کنند که راه درست را انتخاب کنند و با این انتخابخودشان را به درجات عالی برسانند.
به نظر شما مومن واقعی به چه کسی می گویند؟
مومن واقعی آن کسی است که خدای خود را بشناسد و به او ایمان داشته باشد و دستورات خدای متعال را سر لوحه زندگی خود قرار دهد.
به نظر شما خوشبخت واقعی به چه کسی می گویند؟انسان خوشبختکسی است که خدای متعال راخوب بشناسد و همیشه ودر همه حال به درگاه پر مهر او امید داشته باشد و تلاش کند روز به روز بر ایمان و معرفت خود بیفزاید، این زمان است که طعم خوشبختی را می چشد و این را همه می دانند و برای یاد آوری می گوییم که مال و ثروت خوشبختی برای اینان نمی شود.
مصاحبه با خواهر شهید.
شما از برادر شهیدتان چه خاطراتی دارید؟در آن زمان منکوچک بودم خاطرهای ندارم فقط این صحنه در خاطرمهست که ما در کوچه با بچه ها بازی می کردیم ومن بدون چادر بودم که برادرم به طرف من آمد وگوش مرا گرفت و به خانه پیش مادرم آورد وگفتمگر من نگفته بودم بدون روسری و چادر به کوچه نروند. از آن زمان حرف برادر همیشه در ذهنم مانده که حجابم را رعایت کنم و این بهترین خاطره من از برادرم هست.
چگونه باید از خون شهدا پاسداری کرد؟
به نظر من ما اینهم آزادی و امنیتی که داریم ثمره خون پاک شهیدان است و برای حفظ و پاسداری از خون این عزیزان ما باید تلاش بیشتری بکنیم از جمله آنها نگذاریم که بیگانگان در دلهای ما نفوذکنند وسعی کنیم فرهنگ اسلامی خود را حفظ کرده ودر جهت تحقق و پیشرفت آن گامهای مثبتی برداریم.
به عنوان خواهر شهید چه صحبتی برای جوانان عزیز دارید؟
من به عنوان یک خواهر شهید به همه خواهران وبرادران عزیز این توصیه را می کنم که پیرو خط امام و ولایت فقیه باشند وهمیشه حجاب اسلامی شان را حفظ کنند ونماز شان را فراموش نکنند و به خدای متعال توکل کنند.
در دل خواهر شهید با برادرش.
برادرم علی
توخوبی ، تو آمیزه موج ونور و نسیمی، علی دفتر خاطرات من تویی، تو سبز تر از بهار طبیعت هستی!
تصویر زیبا و مهربان تو همیشه در ذهنم هست!
تورا به وسعت بیکران آسمان و زمین ، به وسعت همه دریاهای دنیا و به زیبایی ستارگان دوست دارم!

.چشمان توخوب وزیباستبگذار من هم ببینم!
در چشم تو عشق خدا پیداست بگذار من هم ببینم!
رقصیدن پلک چشمت آرام آرام!
مانند امواج دریاست بگذار من هم ببینم!
گزارشگر رقیه نصیری

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.