موضوع: "پاسخ یک شبهه"

photo_2016-06-03_05-50-45.jpg

photo_2016-06-03_05-50-45.jpg

Ashura's uprising is not forgotten

Ashura

The head of the Judiciary announced the main message of the uprising of Abbas Abdullah al-Hussein (AS) to spread divine teachings, worship and spiritual life style versus material life, and said: “When the material life and the tendency to the glory of Western life are the endeavor of many people in the world It is a necessity to pay attention to the spiritual and monotheistic dimensions of Ashura’s uprising and the vital way that the world offers.

According to the General Directorate of Public Affairs of the Judiciary, Ayatollah Sadegh Amoli Larijani, at today’s summit, high-ranking judiciary officials emphasized the need to pay attention to the deep dimensions of the uprising of Ashura, along with the mourning and crying over the tragedies of Imam Hussein (AS) and his family, the uprising of Ashura It was not an ordinary rebellion, but a huge and lasting incident that should be addressed to the spiritual dimensions and real goals.

صفحات: 1· 2· 3

به من ربطی ندارد

 

 

آسمان می گرید عزاداران سینه چاکمی کنند هر آنکس را که می بینی در عزای حسین علیه السلام می گریند.برای آن کسی که هنوز هم آوای هل من ناصر ینصرنی او به غیر از شهیدان ورزمندگان ،بی پاسخ مانده است حتی سنگریزه های دریا و گلبرگ شقایقها و پروانه های دشت کربلا و اصحابش می گریند.
می گویم سید الشهدا برای چه قیام کرد،مگر قیامش برای احیا دین جدش پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و امر به معروف ونهی از منکر نبود مگر انقلاب ما سر سطر زندگیش را از دیوان سید الشهدا نگرفت.
مگر جوانان به خون غلتیده سرمشق زندگی شان را از علی اکبر حسین علیه السلام و قاسم و حضرت ابوالفضل علیه السلام نگرفته اند.
حال به خود بنگریم ،ظاهر اطرافمان که عالی است آیا نیتمان نیز عالی وحسینی است؟ در این چند روز ماه محرم چقدر امر به معروف ونهی از منکر انجام داده ایم، یا اینکه گفته ایم به من ربطی ندارد، این کار مجریانی دارد؛ که کار مرا آسان کرده است.می پرسم این مجریان چه کسانی هستند؟مگر ما هریک مسئول خود واطرافیان نیستیم؟پس کلکم راع وکلکم مسئول عن رعیته چیست؟آیا همه آنان که باید امر به معروف ونهی از منکر شوند در برابر دیدگان این مسئولین هستند؟
ای خواهر و ای برادرعزیز، ای عاشق حسین تویی که به خاطر سید الشهدا و اصحابش سینه می زنی و سوگواری می کنی، تویی که به خاطر امام حسین علیه السلام دیوانه وار زیر لب ترنم بهاری وا حسینا سر می دهی وپا به میدان آزادگی می گذلری. بیا گلستان وجودیت رجوع کن و به جای عربده کشی و انجام هر گونه گناه و اعمال نسنجیده ، به جای رونق دهی به بازار موسیقی ،مواد مخدر و….سد محکم و شکست ناپذیر در مقابل عوامل تحریک وانحراف باش.
اگر روزی نهی از منکر در جامعه صورت نگیرد آنروز ، روز عزاداری است. امام حسین علیه السلام هیچ نفرموده اند که چهل روز ویا دوماه برای من عزادری کنید و دیگر بس .این چهل روز ،روز تمرین است پاک زیستن برای بقیه ایام است. در این چهل روز حکمت هایی است که برای اهل نظر پو شیده نیست و این را بدان که اسیری فرزندان امام حسین علیه السلام و خواهرش حضرت زینب علیها السلام فقط و فقط برای آزادی بشر بوده است.

 

سرمقاله

. استفاده از هنر در تبلیغ دین
یکی از کارهای بشر تبلیغ دین است. به این معنا که مجموعه آموزه‌های و حیانی اسلام را از طریق تمامی اشکال هنر به دیگران برساند.
از آن جایی که خداوند خود در همه سازه‌ و کارهایش جنبه‌های زیباشناختی و هنری را ملاحظه و به کار گرفته، بر مبلغان دین است که از همه حوزه‌های هنری از هنر نخستین یا هشتمین هنر شناخته شده استفاده کنند. چرا که هرگز هیچ کار و سازه ای را نمی‌توان یافت که دارای هدف و پیامی نباشد حتی اگر گفته شود که هنر برای هنر؛ چرا که در این گزاره نیز هدف به خوبی تعریف شده و دارای پیامی خاص با اهداف خاص است.

صفحات: 1· 2· 3

سخن سردبیر

 

شخصیت برجسته و بزرگ در تاریخ معاصرایران و جهان اسلام، امام خمینی (ره)عمیق تر از آن است که بتوان در کلماتی چند آن را ترسیم کرد.
او با ایمان قوی و اعتقاد عمیق به مبانی دینی همراه با توکلی وصف ناپذیر که به خداوند داشت، انسان معاصر را بخوبی می شناخت و سعادت دنیا و آخرت نسل امروز را در پاکی نفس وعمل به فرامین الهی می دانست.
او خواهان آزادی همه انسانها از بندگی غیر خدا بود و قدم و قلم او هدفی جز دین خدا نداشت، ما نیز اولین نشریه آیت را با سخنان پیر طریقت که خود آیت الهی بود آغاز می کنیم.


«برنامه های اخلاقی و اصلاحی، کلاس تربیت و تهذیب، آموختن معارف الهیه که مقصد اصلی بعثت انبیا بوده باید در حوزه ها رایج و رسمی باشد. متاسفانه در مراکز علمی به این گونه مسائل لازم و ضروری کمتر توجه می شود،علوم معنوی وروحانی رو به کاهش می رود و بیم آن است که حوزه های علمیه در آتیه نتواند علما خلاق، مربیان مهذب و آراسته و مردان الهی تریبت کنند وبحث و تحقیق در مسایل اصل و اساسی که مورد عنایت قرآن کریم و نبی اعظم و سایر انبیا و اولیا علیهم السلام است باقی نگذارد. خوب است فقهای عظام و مدرسین عالی مقام که مورد بحث و تربیت وتهذیب افراد همت گمارند و به مسایل معنوی و اخلاقی بیشتر بپردازند. محصلین حوزه ها نیز لازم است در کسب ملکات فاضله و تهذیب نفس کوشش کرده و به وظایف مهم و مسئولیت های خطیری که بر دوش آنان است اهمیت دهند.»

حضرت امام خمینی قدس سره، جهاداکبر، ص 18